מדיניות רוכלות המועצה
הגדרות החוק
חוק רישוי עסקים ,תשכ"ח 1968
"רוכלות"- כמשמעותה בסעיף 2א'(ה) לחוק: "עיסוק בקנייה, במכירה או בהצעת שירותים או מלאכה לציבור, שלא במבנה קבע".
רישיון-כרוך בהוצאת רישיון(לרבות היתר זמני או היתר מזורז).
מתן רישיון רוכלות בשטח המועצה
- בתחום שיפוט המועצה נדרש אישור ראשוני של "מחזיק הקרקע".
- בתוך שטחי יישובי המועצה, בכפוף לאישור ראשוני מהוועד המקומי/אגודת הישוב.
- באירועים מאושרים תחת כיפת השמים בהתאם לנוהל ובהוצאת רישיון "אירוע תחת כיפת השמים".
- לא יינתן רישיון עסק באזור צומת הגוש אלא באירועים מיוחדים לפי שיקול דעתה של המועצה.
מדיניות המועצה למתן רישיון עסק ברוכלות
- במידה והמועצה תקיים מכרז לעסקי רוכלות, תינתן עדיפות לתושבי המועצה.
- לא תתור רוכלות במקומות בהם יש חשש להפרעת תנועה ו/או חשש להולכי רגל ו/או לכלי רכב. כגון: בקרבת צמתים, בתחנות אוטובוסים ושולי דרכים.
- לא יינתן רישיון רוכלות ליד עסקים קבועים.
- לא תותר מכירה של רוכלות נוספת באותו תא שטח שקיים שם רוכלות.
- המועצה שומרת לעצמה את הזכות להתיר לרוכל או למספר רוכלים למכור באותו תא שטח בתנאי שהם מוכרים מוצרים שונים.
- על הרוכל להחזיר את השטח נקי מפגיעה בסביבה כמו שניתן לו.
- רישיון רוכלות ניתן למקום אחד בלבד ולא ניתן להזיזו למקום אחר בתחום שיפוט המועצה.
- לא ניתן להעביר את הרישיון לאדם אחר.
- לא תותר רוכלות נייחת(קבועה).
- המועצה תבצע פעולות אכיפה כנגד רוכלים ללא רישיון.
- לא יינתן רישיון ללא עמידה בדרישות מחלקת הרישוי.
- לא יינתן רישיון למכירת משקאות ו/או מזון בניגוד להנחיות משרד הבריאות.
תנאים לקבלת רישיון רוכלות
- תוקפו של רישיון רוכלות הוא עד לשנה אחת בלבד 31/12 של אותה שנה או לתקופה המבוקשת.
- מחלקת תברואה תבצע ביקורת בעסק לפי שיקול דעתה, במידה ובעל העסק לא יעמוד בתנאים שנתנו ניתן יהיה לבטל את הרישיון או לא לחדשו שנה לאחר מכן.
- מחלקת רישוי עסקים אינה מתחייבת לחדש רישיון שפג תוקפו.
- רוכלות מזון או משקאות מחויבים בקבלת אישור מתברואן המועצה.
- על פי שיקול מחלקת רישוי עסקים יוגבל הרישיון לימי עבודה ושעות פעילות במשך היום.
- .על הרוכל להציב פח אשפה אשר יפונה על חשבונו בסוף יום, או לחלופין להגיע להסדר על פינוי אשפה עם אגף התפעולי.
- לא תותר הצבת שלט נייח.
- מחלקת רישוי עסקים שומרת לעצמה את הזכות לדרוש ממבקש הרישיון, קבלת מסמכים ו/או אישורים (לרבות אישורים ו/או התייחסות של צדדים שלישיים כגון אישור הוועדה המקומית לתו"ב, אישורי כבאות, אישור משרד הבריאות לרוכלות מזון, אישור משטרת ישראל, אישור הצבא, אישור חשמלאי, אישור גז, אישור ביטוח העסק וצד ג' ו/או הבהרות/הסברים בהתאם לשיקול דעתה).
- המועצה תהיה ראשית להחתים על חוזה כל מבקש רישיון בתחום שיפוטה.