הסעות

לאחר שלושה חודשים של פיילוט, נשיק אפליקציית היסעים שתנגיש את המידע אודות מסלול ההסעה וזמני ההגעה. הורים המעוניינים בכך יורידו למכשיר הנייד שלהם אפליקציית ׳shift עולם של תחבורה׳ ייעודית לנושא.

פיתוח חשיבה מתמטית

השנה התחלנו בקורס לפיתוח חשיבה מתמטית לתלמידי שכבת ז׳ הלומדים בראשית, חן נריה וכרמי יהודה במכללת הרצוג. ב״ה הפיילוט מצליח מעל למצופה. בתש״פ נוסיף בתי ספר חדשים ונוסיף השתלמות למורי מתמטיקה בנושא הוראה דיפרנציאלית בכיתה הטרוגנית. מחקרים מגלים שככל שכישורי ההוראה איכותיים כלפי ׳תלמידי הקצה׳ כך היא טובה יותר כלפי רב התלמידים.

הוראה מבוססת נתונים

השנה התחלנו פיילוט בכשלושה בתי ספר בנושא ׳הוראה מבוססת נתונים׳. המטרה לתת למורים ׳מידע׳ ו׳כלים׳ כדי לשפר את תהליכי הלמידה בכיתות. הכלי אינו תוכן ובכוחו רק להאיר על תהליכים שמתרחשים ולא להוביל את התהליכים החינוכיים פדגוגיים עצמם. הנושא ניתן לבחירתם של המנהלים לטיוב העבודה הפדגוגית.

חידון תנך ומורשת גוש עציון

בע"ה נחל השנה של חידון בנושא התנ"ך ומורשת הגוש מתוך מטרה ויעד לחזק את ההבנה והשייכות של התלמידים למקום הנפלא שבו הם גרים, גוש עציון.

החידון השנה יהיה לכיתות ו-ז ויכלול  שלבים בית ספריים, ׳סיורים בשטח׳, וחידון גושי עם נציגי כל בתי הספר שיתקיים במהלך חודש מאי, בשבוע החינוך. שופטי החידון יהיו אנשי השם של הגוש, דור המייסדים.

אייפדים למורי החינוך המיוחד

בשיתוף פעולה עם מתי״א יחדיו, עמותת ׳אתנה׳, הסתדרות המורים ועוד , נחלק בחודשים ינואר פברואר כ- 87 אייפדים למורי החינוך המיוחד כדי להיטיב את ההוראה בכיתה. המורים ישתלמו ארוכות בדבר תוכנות ודרכים להפוך את ההוראה מדויקת ומותאמת באמצעים דיגיטליים. עלות הפרויקט הינו מעל 100,000$ ,תודה רבה לכל השותפים! אגף החינוך ימדוד ויעריך את ההטמעה.

ניהול עצמי בבתי הספר – השלמת התהליך

בשנה"ל ה'תשע"ד עברו בתי הספר היסודיים בגוש עציון לשיטת הניהול העצמי. עיקרי השיטה הינם מעבר לניהול בי"ס כמשק כלכלי סגור, על מנת ליעל את התנהלות ביה"ס וליצור יכולת צמיחה פדגוגית ייחודית וענפה בכל מוסד.

בגוש עציון, בשונה מרשויות אחרות שעברו תהליך זה, כניסה למהלך זה הינה מהפך מחשבתי וניהולי שהיווה אתגר גדול ביותר למועצה ולמנהלי בתי הספר, בשל שיטת העבודה הריכוזית שנהגה לפני השינוי. מתוך הבנת האתגר פעלה המועצה להקמת עמותה לקידום החינוך בגוש עציון, אשר מלווה את המנהלים ומכשירה אותם בבניית תקציב בית-ספרי וניהולו במהלך השנה. יחד עם זאת, מכשירה ומלווה העמותה את מזכירות בתי הספר, שהפכו למעין מנהלות חשבונות, האמונות על רישום מדויק ושמירת כל כללי המנהל התקין של בתי הספר. כחלק מהתהליך, מגישים בתי הספר תכניות עבודה שנתיות לוועדה מלווה המייעצת ומפקחת על תכניות אלו, כל זאת ע"מ לפתח את ההתייעלות והצמיחה הפדגוגית של כל בי"ס. בנוסף, השקיעו משרד החינוך והמועצה בליווי של יעוץ ארגוני לבתיה"ס וליווי חשבונאי של רואה חשבון. הטמעת שיטת הניהול העצמי בבתיה"ס ובמועצה כפי שבוצעה, מהווה מודל לחיקוי ברשויות אחרות ומוערכת מאוד ע"י משרד החינוך.

חידושים במסגרת התוכנית הלאומית:

-גילאי לידה עד חמש, הגיל הרך

סדנאות להורים לילדים בגיל הרך" תוכנית זו, שנוספה השנה למערך המענים, מפעילה קבוצות הורים במגוון נושאים ע"י פסיכולוגים חינוכיים מעולים מהשירות הפסיכולוגי חינוכי. פרטים על מועדי הקבוצות ותוכנם - מתפרסמים מעת לעת ע"י מחלקת השירות הפסיכולוגי החינוכי  ביישובי המועצה

-גילאי 6-11

חנכנו ארבעה "חדרי שלווה" חדשים. התוכנית מפעילה חדרי טיפול רגשי מאובזרים במסגרת בתי הספר. הפסיכולוגים ממחלקת השירות הפסיכולוגי חינוכי בשיתוף היועצות החינוכיות, מטמיעים בבתי הספר ׳שפה׳ של טיפול וליווי. מטרה שניה לשירות היא הנגשת הטיפולים הרגשיים לילדים ולהוריהם בתוך מערכת השעות בביה"ס. התוכנית שמה דגש על המשולש: הורה- מורה- תלמיד , אשר במסגרתו חוברים גם המחנכים וגם ההורים לתהליך הטיפולי עם הילד, באווירה נעימה ובלתי- מתייגת.

-גילאי 12-18, נוער

"מרכז נוער יישובי" -ביישובי מזרח הגוש תופעל תוכנית חונכויות אישית וקבוצתית שיתנו מענה לצדדים רגשיים ולימודיים של הנוער בנוסף לתוכנית להב״ה שכבר קיימת. זאת לצד הקמת מרכז למידה "הקולג'" בתקוע - מרכז שיעניק סיוע בהכנת שיעורי בית, הכנה למבחנים וימים מרוכזים לתלמידי תיכון לקראת בגרויות.